18. februar 2008

Ørnen.....



Hei .. Dette bilde ble tatt nå i kveld med mobiltelefonen i Hamnvåg . Fikk tidligere i dag melding om at noen hadde sett ei ørn,som satt like ved veien . Det er ei ung kongeørn som ikke kom seg noen steder,hva årsaken er kan være flere , at den har forspist seg, eller er syk . ( iflg. Gudmund Forseth )Vingene så ut til å være i orden.Vingespennet var ca 1,5-1,7 meter.Skal se om den er der i morgen.

Så til en liten korrigering på Terje sitt fine innlegg ang. Kjøttknoken , det er ikke jeg som er andelseier, det er Elisabeth, bonden selv skal hjelpe til når han har tid .

3 kommentarer:

terje sa...

En riktig og opplysende korreksjon.
Jeg kjenner jo historia, men tenkte i store baner.
Uansett så var det et oppløftende besøk for meg.

terje

anita sa...

Førr ett artig bilde og en opplevelse førr dæ!
Gratulere tel begge med oppstart av "Kjøttknoken"!
Vi sjåast!

Inge sa...

Tenke i store baner har jeg også sansen for men, det var vel mest som et alibi når pinnekjøtte skal produseres i den for meg travle høstsesongen ( les sauleiting og elgjakt..)
Dagen etter var ørnen borte ,så det var nok det at den hadde forspist seg..

Inge