8. februar 2008

Mormon Tabernacle Choir


Mormon Tabernacle Choir, som hadde julekonsert med Sissel Kyrkjebø i år, er det offisielle koret til Mormonkirken her i Salt Lake. De har åpne sangøvelser, og i går var vi i tabernaklet og hørte på dem. Helt vanvittig trøkk, men så var de da over 200 sangere.... De har også åpne morgenkonserter hver søndag, så om jeg klarer å stå opp i otta på søndag, da tror jeg jammen jeg drar. Det var bare for fantastisk til at jeg kan la være å dra. Om dere er usikre på hvem de er eller trøkken jeg snakker om, gå bare inn på youtube.com og søk på navnet deres. De fleste linkene er til konserter tatt opp i Convention Center, et konferansesenter som tar mer enn 20 000 mennesker, rett over gaten til tabernaklet. Mormonerne har kanskje en veldig veldig spesiell tro, men det å skape stemning rundt tempelet sitt, det kan de. Utrolig fint.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja eia va vi der!
Ps. bruker du den vanlige mailadr? Sendt dæ mail, uten svar...:((