24. februar 2008

Er nordmenn født med slalåmski på beina?


Backet opp av matematikkprofessorene Tom og Morten fikk jeg endelig mitt store gjennombrudd som slalåmkjører! I går morges, i tåke og regn, satte vi kursen mot Alta, et skisted på over 3000 moh. Jeg, som kun hadde støveletter, skinnhansker og lue med blomster på med meg til SLC, måtte gå på bygda til nok en matematikerfamilie som velvillig lånte ut alt fra ullsokker til solbriller.. Så da var det ingen unnskyldning: jeg måtte til pers i slalåmbakkene! Men det var så utroooooolig artig!!! Hver gang jeg har kjørt slalåm tidligere har jeg følt at dette mestrer jeg ikke, men i går - vet ikke om det var utstyret, all puddersnøen eller det at jeg ikke hadde noen prestasjonsangst ovenfor de jeg var sammen med - det gikk i alle fall strålende (etter min standard)!! Været i Alta var mye bedre enn nede i dalen og vi kosa oss hele dagen i sola. Masse ulike traséer å velge mellom - og det som var så fint var at man hadde ulike vanskelighetsgrader i en og samme løype, dvs. at vi startet alle på samme sted, og innimellom på tur ned hadde du valget om du ville ta 'easier way' (for meg) eller sort løype (for Morten) - og etter en liten stund smeltet løypene sammen igjen. Så selv om vi hadde ulike forutsetninger kunne vi kjøre sammen alle tre (hadde sett for meg at jeg måtte alene i nybegynnerløype og ta heis for meg selv). Så alt var perfekt, perfekt!!! Etter endt tur dro vi hjem hvor Chantal hadde kokkelert en fransk treretters til ære for Mortens besøk og min avreise.

Så det var nok ei fin helg her i uniten. Men nå er det snart duket for avreise, og etter i går så må jeg jo si at jeg gleder meg til å komme hjem og gå mer på ski - da sammen med Andreassens!

5 kommentarer:

terje sa...

Det første som slo meg når jeg så bildet var at det her er ei typisk amerikanerinne med en rad hvite tenner og et stort smil.
Etter at jeg hadde fått på meg brillene så såg jeg jo at det selvfølgelig er min kjære datter.
Noen av Andreassens forskjellige medlemmer har benyttet søndagen til å gå på ski ulike steder i fylket. Jeg sleit meg opp til lagshytta i formiddag i stiv sydvestkuling. Fokksnyen piska meg i ansiktet som små kniver når det sto på som verst, men friskt var det. Jeg angret ikke på turen.
Hadde forresten Johan Nysted i lag med opp til hytta. Han hadde aldri vært der før. Til så lenge ha det fint og velkommen hjem.
pappa

anita sa...

DET hørtes og såg deilig ut! Trur at æ må melde mæ på ett alpinkurs for barn...
Glede meg til påske, da skal vi gå på ski i lamed dæ her i området. Da skal vi lage bål, sole oss (forhåpentligvis) og spise god mat som fortæres attmed bålet! Høres ikke DET også fint ut? Kos dæ og ha en god tur heim!
Tante Nita

Unknown sa...

Så kult da! Da kan du jo hive deg med meg og Rune når vi er å står på Telemark :o)

anita sa...

Hei! Ser at Silja har vært på bloggen..
Har vi fått ett nytt medlem i Andreassenslekta?? Eller kansje du e inngifta på en eller annen måte :))

Helene sa...

Glad i å gå på ski, glad i kaffe og glad i slarving - hun sklir rett inn..