17. desember 2008

Vive Paris


Forrige uke var Rune på sin første lingvistikkonferanse, og spør dere han, så synes han nok at lingvistikk er ganske så morsomt! Det gikk i engelsk og norsk og fransk og frangelsk og frorsk og alle kombinasjoner man kan tenke seg. Paris i førjulstemning er alltid helt fantastisk, og i tillegg fikk jeg trettiårsgaven min fra min kjære bror (jada jeg vet at jeg er 32...) - helaften på et av Paris' kjente brasserier!! Er ikke det et fint avbrekk fra kontoret så vet ikke jeg! I tillegg, i tillegg, så var vi på Tryllefløyten på Bastilloperaen i forkant. Vår jomfrutur på opera - for en opplevelse! Legger ved bilde av Nattens Dronning, pluss en lenke til en forestilling for tre år siden (samme dama som synger, samme dekor, samme kostyme). Lytt og nyt :) Vel - ei uke til jul og lutfisk på Nordgård! Sees da!

http://uk.youtube.com/watch?v=yOXembkqRm4


2 kommentarer:

Rigmor sa...

Høres jo helt fantastik ut. Det må jo være en drøm å være i en storby førjulstia. Se alle fine juleting, og få med steminga fra andre plass enn Tromsø..

Og Rune, så på Facebook at du visste ikke kor pengan va blitt av? No veit jo alle andre det i hvertfall.:))

terje sa...

Jeg får mer og mer sans for klassisk musikk etter som åran går.
I dette ligger også begrepet opera.
Jeg skulle ønske at jeg kunne være til stede i Bastillen og sett på nattens dronning.Det må være en fantastisk opplevelse.