20. juli 2008

Sommerdag ved Larsbergtunnellen




Endelig en fin sommerdag. Æ førr min del har savna å kunne være ute i sola uten å være nødt å kle på mæ masse klea førr ikkje å fryse.

Rigmor & Co, Steinar og jeg dro forbi Larsbergtunnellen i Skibotn i dag. Vi hadde med oss grillmat, kaffekjel og fiskestang. Det smakte med middag, kaffe med mammas lefse og det var faktisk en fisk som kom opp av sjøen. Den skal vi ha til middag i mårra.
Ellers taler vel bildan for seg selv. Bare MÅTTE ta med den fine blomsten æ tok bilde av på turen opp til bilen. Den va no bra søt...
Sommerhilsen fra Jorunn til alle i Andreassenslekta.
PS Sku tru alle e på ferie fra ferdreland og PC.. (lite innlegg....)


3 kommentarer:

anita sa...

Veldig fine bilder og fin fiskeplass!
Når det gjelder innlegg her på bloggen hadde jeg egentlig tenkt å boikotte den. Årsaken er som Jorunn sier fullstendig tørke på innlegg og kommentarer! Ikke morsomt for de som gidde å prøve å holde bloggen igang!

terje sa...

Når jeg ser bildene fra Storfjorden så er det nesten så jeg fristes til å flytte båten i fra Malangen.Jeg tenker da på alle de turan vi var til Storfjorden for å fiske.Det var alltid fisk å få.En gang var vi sammen med Bjarne Wingstad som hadde med seg landnot.Du slette tid så mye fisk vi fikk.Blant torsk,hyse og sei var det jammen en stor laks.Videre minnes jeg Jakob Olsrud som laget seg sin egen ATOMPILK.Fullt ut egendesignet.Det var den første og eneste i sitt slag som er blitt laget i denne verden.Hvor vellykket den var skal jeg ikke komme innpå her.Jeg vet imidlertid om andre pilker som funker veldig bra.
Skitt fiske.

terje

Jorunn og Steinar sa...

Ja, den fisken som æ fikk va nok nettopp kommet inn med floa for den var kjempegod; snykvit i fisken og god på smak.

Ja, det har blitt mange tura til Storfjorden for å fiske. Men ikke med båt. Vi har alltid fiska fra land, helst da fra land i Skibotnområdet.