8. mai 2008

Våt vår !





Vi er for tiden velsigna med et kaldt og vått vær.


Med disse uttalelsene får jeg vel hele slekta på nakken.


Fra gammelt av var det et godt tegn om våren var kald og våt. Da fikk vi en god og grøderik sommer. Spesielt så er dagene rundt midten av mai særs viktig(den tyvende uka), fordi det er denne som perioden som forteller oss om det kommende sommerværet.



Jeg legger ved et par situasjonsbilder fra Nordgård. Det første viser et stokkandpar som i alle år har brukt å ligge i vassdammene ut i gården nå på våren. Riktignok er disse sikkert tipp -tipp oldeender etter de første endene jeg såg etter at jeg flytta hit til gården. Det andre bildet er av et vassdrukkent potetland. Jeg får si som han sa lappen " Voi voi kor vi krue".

Fortsatt god vår!
terje

3 kommentarer:

anita sa...

Hos oss e det ikkje vått.. Tørre plener og vi ser grønnskjær på div plassa:))
Iskald vind og ca 2 varmegrader:((
Go pinsehælg!
Anita

Gunn - Tore og gutta boys sa...

Å her sør har vi klippet plenen et par ganga allerede og poteten e kommet i jorda - tørr og fin....!!
Iallefall snart..!

anita sa...

Ja vi lyg no godt alle sammen :))
Æ er iallefall DRITLEI det her regne!!