11. mai 2009

Teater

Lenge siden jeg bidro til bloggen nå. Som pappa nevnte så er jeg i en relativt kritisk periode i avhandlinga mi, og det gjør at jeg er ytterst lite sosial for tiden (vel det har vel vart en 7-8 mnd nå...) Men på lørdag var vi på teater, og det er virkelig ei forestilling jeg vil anbefale! På Hålogaland Teater spiller de nå "Hamsuns feber" i anledning Hamsun-året. Dette er samtidsteater på sitt ypperste - og for meg som er relativt tradisjonell, så kan man vel si at det var veldig VELDIG spesielt. Det var skuespill, sang, dans, akrobatikk og lyskunst i vill kombinasjon, og stemningen var helt særegen. Det var veldig ubehagelig og fantastisk flott på en og samme tid - så forstå det den som kan... Uansett hvor glad eller ikke glad man er i teater i utgangspunktet, så vil jeg oppfordre til å dra på dette. Det er helt umulig å forestille seg hva man kan forvente seg, og det er en opplevelse av de sjeldne som jeg sent vil glemme.

http://www.ht.tr.no/index.php/article/archive/433


1 kommentar:

Jorunn og Steinar sa...

Hei Helene

Jeg er sikker på at dette stykket har noe for enhver smak. Det er bare så synd vi bor "en hel time" fra Kulturhuset i Tromsø, dørstokkmila er utrulig lang hos oss.

Når det gjelder oppgaven din får jeg bare si bit teinn' sammen og bli ferdig i løpet av sommarn. Det går helt sikkert bra!!

Hilsen Jorunn